And off we go.. - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Henrieke Wijnsma - WaarBenJij.nu And off we go.. - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Henrieke Wijnsma - WaarBenJij.nu

And off we go..

Door: Henrieke

Blijf op de hoogte en volg Henrieke

26 Oktober 2009 | Nederland, Groningen

Jaa, daar gaan we weer!

4 november a.s. (over 10 dagen!!) is het weer zo ver, ik vertrek weer naar Kenya. Terug naar het Bella Rehabilitation Centre, naar mijn gastgezin en naar vrienden! En dit keer ga ik niet alleen, maar gaat Rosaly mee. 4 december landen we weer op Schiphol, net op tijd om thuis sinterklaas te kunnen vieren!

De afgelopen tijd ben ik al druk bezig geweest met de voorbereidingen. Doordat Rosaly en ik beide 2 keer 23 kilo mee mogen in het vliegtuig, hebben we minstens een hele koffer vrij. Daarom heb ik via de kerk een oproep gedaan voor kinderkleding. Zelf had ik verwacht dat er niet al teveel reactie op zou komen, maar dat had ik dus mis. De halve schuur staat nu vol met tassen, dozen en vuilniszakken vol kinderkleding! Dat wordt dus schiften. De kleding die we niet meer mee kunnen nemen gaat naar een andere project binnen de kerkgemeente, zodat we er zeker van zijn dat dit ook goed terecht komt.

Verder heb ik van de diaconie (van de kerk) €500,- gekregen voor het bouwen van een nieuw lokaal! Hierboven op zijn nog 'losse' giften gekomen (ook vooral via de kerk en een paar via hyves) en in totaal neem ik een bedrag van €1200,- mee! En bij de Op is op, Nebraska en Leo staan nog spaarpotten, dus even afwachten wat daar nog uitkomt. Maar dat lokaal komt er dus zeker weten, inrichting moet ook lukken en hopelijk ook nog wat loon voor de leraren! Voelt weer goed om niet met lege handen die kant op te gaan.

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de Family Azenga weer verhuisd is. De reden hiervoor is, is dat er laatst is ingebroken en hierdoor voelden ze zich niet echt prettig meer in dat huis en in die omgeving. Voor zover ik weet wonen ze nog wel in Satellite (dezelfde wijk), maar wat minder afgelegen. En wat ik zelfs gehoord heb is dat er een douche moet zijn die werkt! (zolang er natuurlijk water is). Dus ben benieuwd waar ik dit keer terecht kom!

Maar het wordt dus vooral werken, lesgeven en op het Bella zijn, maar op de planning staat ook nog een weekend safari en een weekje Lamu (kunnen we natuurlijk niet overslaan). Dus genieten wordt het zeker!

Via deze weblog zal ik jullie weer op de hoogte houden van de avonturen van Rosaly en mij! Tot in Kenya!

Liefs, Henrieke

  • 26 Oktober 2009 - 14:57

    Rosaly:

    het aftellen is nu echt begonnen!!!

  • 26 Oktober 2009 - 15:10

    Akky:

    we zullen je weer volgen....veel suc6

  • 26 Oktober 2009 - 15:11

    Bouke En Marianne:

    Hallo Henrieke,

    Meid wat een gedrevenheid. Geweldig om te zien en om van je te horen waar je hart ligt. Bij de kansarmen dus. We hopen dat jullie samen een goede tijd tegemoet gaan en ook deze keer wensen wij je veel geluk.

    Een hartelijke groet,
    natuurlijk ook aan Rosaly,

    Bouke en Marianne
    van Brug

  • 26 Oktober 2009 - 15:21

    Pieter:

    Zo Henrieke, alweer druk bezig dus met voorbereiding. Ik wens je het allerbeste toe en alvast een heel goede reis gewenst.

    Groeten Pieter

  • 26 Oktober 2009 - 16:32

    Marianne:

    Hoi Henrieke!

    Wat leuk zeg dat je weer naar Kenya gaat, vind t echt leuk om elke keer je verhalen te lezen dus ik ben benieuwd :)

    Alvast veel plezier!

    x Marianne

  • 26 Oktober 2009 - 17:17

    Tineke:

    Hoi Henrieke en Rosaly
    Wij wensen jullie veel plezier in Kenya. we zullen weer genieten van jullie verhalen. Goede reis meiden en vergeet naast het harde werken niet om ook te genieten. Groetjes Tineke en moermannen

  • 26 Oktober 2009 - 22:01

    Nynke:

    Have Fun!! En super dat je die goede dingen doet. Veel succes! En geniet ook een beetje van Kenya

    xx Nynke

  • 26 Oktober 2009 - 22:16

    Kees En Henny:

    Natuurlijk kan het niet ,maar reken er maar een klein beetje op wij reizen met je mee .Wij denken met je mee en zijn trots op je .Geloof ons je kunt het en we rekenen er op dat je vol verhalen 4 dec terug komt .

  • 27 Oktober 2009 - 10:34

    Foppe En Jannie:

    Wij hopen dat je, jullie een fijne reis zullen hebben. Je weet dat hier ook nog een zak kleren staat hé?

  • 27 Oktober 2009 - 16:43

    Janna En Rien:

    Hoi,

    Spannend weer. Het schiet lekker op en fijn dat je zoveel kleding hebt gehad en mooi dat er nog iets over blijft voor een ander project. Een hele goede reis gewenst voor jullie beide. En we gaan jullie weer volgen.

    Hartelijke voor jullie van ons allemaal

  • 28 Oktober 2009 - 09:28

    Sjirk Vries:

    Hey Henrieke,

    Klasse wat je allemaal voor elkaar hebt weten te boksen, dat zal allemaal vast wel goed terecht komen daar in Kenya. We hadden een tijdje terug al even gesproken over je nieuwe onderneming, maar nu komt het tocht wel snel dichtbij.

    Gezien je berichtje hierboven, maak ik me niet druk of je alle voorbereidingen wel getroffen hebt, dat komt wel goed.

    Ik wens je onnoemelijk veel succes en wijsheid en hoop dat je die kiddies daaro veel van laatstgenoemde kunt overbrengen.

    Je hebt bij mij het reisvuur ook weer aangewakkerd en ga op onderzoek uit wat ik na mijn afstuderen wil gaan bekijken.

    Sjirk

  • 28 Oktober 2009 - 16:46

    Heit&mem:

    Hé meis,
    Weer naar Kenia!
    Weer naar fam. Azenga.
    Weer naar het Bella.
    Heel veel succes en geniet samen met Rosaly. En we wensen je gewoon een heel goeie tijd.
    Geef de familie een huggie van ons.
    Liefs van heit en mem.

  • 05 November 2009 - 09:39

    Cobie:

    Lieve Henrieke,

    Jammer ik was te laat om je nog een goede reis te wensen,dus bij deze een heel fijne tijd toegewenst!!! Ga je reisverslagen weer lekker volgen...TOI TOI TOI Dag lieve meis

  • 05 November 2009 - 09:44

    Cobie:

    LIEVE ROSALY..,Lees nu dat je direct meereist Rosaly !?!? Dan is mijn bericht ook voor jou bestemt natuurlijk..!! DAG DAG

  • 09 November 2009 - 12:02

    Ineke:

    hallo henrieke en rosaly,

    de eerste dagen zitten er al op, beide gelukkig veilig geland en al weer mogen genieten van het heerlijke keniaas eten. hoe gaat het met lydia en valt de nieuwe woning van jullie gastgezin mee?
    hier gaat alles prima hoor, het is mistig en het motregent. hoe is het weer bij jullie?
    doe iedereen de goeten en we houden contact.

    liefs ineke

  • 10 November 2009 - 19:57

    Akky:

    hoi meisjes, lees ik van het mooie weer daar....duik ik maar weer onder de zonnebank....veel plezier en sterkte bij alle moeilijke dingen die jullie daar vast wel weer tegen komen. liefs uit emmen

  • 12 November 2009 - 10:31

    Oma Bollema:

    Hallo Henrieke en rosaly,
    Wat leuk om jullie verhalen weer te lezen,en petje af voor wat jullie daar allemaal doen.Niet vergeten ook vacantie te vieren he,maar jullie kennende moet dat lukken.Succes met alles.
    Groetjes en liefs,
    opa en oma Bollema

  • 15 November 2009 - 18:58

    Ineke:

    hoi meiden,

    ik hoop van harte dat op het moment dat jullie dit lezen het weer beter gaat met rosaly. we maken ook best wel zorgen. eerst piekie ziek en nu rosaly. Hopen dat ze voldoende is aangesterkt zodat jullie woensdag naar Lamu kunnen vertrekken om daar even echt vakantie te vieren en daar Baccari en Badjee weer te ontmoeten. De boys zullen dat vast erg waarderen, of niet ha ha.
    GENIET MEIDEN.
    Hoe zijn de kleren ontvangen bij de kinderen van Bella? en hoe staat het met het nieuwe klaslokaal?

    dikke kus van ons hier ut aldskoat
    dikkie, ineke en robberta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Groningen

Henrieke

Op dit weblog houd ik mijn reisavonturen bij!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 95681

Voorgaande reizen:

26 April 2011 - 10 Juli 2011

Mystical Myanmar

13 December 2010 - 29 Januari 2011

Kenya with Kijana Foundation

04 November 2009 - 04 December 2009

Kenya 2009

19 Juli 2009 - 02 Augustus 2009

Van woestijn naar zee (Marokko)

11 Augustus 2007 - 21 Augustus 2008

Kenya 2007/2008

Landen bezocht: